Hattuja

Hattuja

maanantai 24. helmikuuta 2014

Terapiaa välillä :)

En päässyt viimeviikon torstaina nukkikseen,
eli illalla piti pitää oma terapiaistunto :)
Eli tein muutaman hatun ;) <3

Siis hattukauppaanhan ei mahdu enää ainuttakaan hattua, 
täytyy varmaan harkita laajentamista :D
Mutta en ole aiemmin tehnyt hattuja 
erikeepperi/vesi seoksella muotin päälle,
niin sitä oli nyt kokeiltava...
Hattukankaana olen käyttänyt juuttinauhaa,
joka oli yksistään liian kapeaa koko hattuun.
Eli jouduin tekemään sekä hattuosan,
 että lierin erikseen.
Molemmat olen kyllä käsitellyt erikeepperi/vesi (50/50)liuoksella.
Muottina olen käyttänyt noihin tuollaisia puukelloja, 
jotka olen ostanut askarteluliikkeestä,
olen vain sahaillut niistä nupit pois.
Hatut kuivahtivat yllättävän nopeasti 
ja hiustenkuivaajallahan kuivumista olisi voinut vielä nopeuttaa...
Sitten vain leikkailin lieriosiin reijät, hattuosat siisteiksi,
liimailin kiinni toisiinsa ja koristelin.
Valmista tuli ja ihan kivojakin vielä.
Helppoa ja nopeaa :)

Seuraavaksi kokeilen sitten samaa tekniikkaa toisenlaislla kankaalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti