Hattuja

Hattuja

sunnuntai 22. kesäkuuta 2014

Juhannus puuhia :)

Olin jo suunnitellut,
 että minun juhannuksen puuhastelut, lasten kanssa puuhastelun lisäksi liittyy punaiseen mökkiin.
Sainkin päivän verran varaslähtöä touhuihin,
kun nuorimmainen  sairasteli vatsatautia.
Mökistä ja minulle kertyneistäkalusteista puuttui ruokailuryhmä.
Halusin pienen pöydän ja kaksi tuolia.
Omistan kyseisen näppärän kuviosahan...

Mutta...
En vain ole juuri uskaltanut käyttää tätä.
Ehkä myös siksi että olen varjellut omien  sormieni lisäksi
20 muuta sormea :D
Mutta nyt kun pojat jo viihtyy hyvin omissa leikeissään, 
uskon tämän käytön lisääntyvän ;)

Työkseni en aivan helpointa mallia ottanut,
mutta Marian tuolien ohje uusimmassa nukkekotilehdessä oli niin 
houkutteleva, että oli pakko kokeilla sitä.
 Pöytään mallina käytin edellisen lehden kirjoituspöydän mallia,
jätin vain pöytätason lokerikon pois.


Kädenjälkeä ei voi todellakaan verrata esikuvaansa,
mutta välttää sekä minulle,
että punaisen mökin mummolle.
Elämää ovat nähneeet sekä mummo,
että kolhuinen pöytäryhmä :D


Ihailen niitä jotka pystyvät sahailemaan molemmista puolista symmetrisiä...
Ja muutenkin hienoja koukeroisia kuvioita.
Mutta harjoitus toivottavasti,
jos ei tee mestaria,
niin ainakin taitavamman :)

Mutta maalian pintaan paksulti ja päälle vähän kulutusta, niin kelpaa...

Sitten näpräilyvuorossa oli vähän kaikkea pienempää...
Keittiön hyllyn olen tehnyt varmaan vuosi sitten,
mutta kaipaili vielä maalia pintaansa ja ovet vetimiä.
Nämä viimeistelytyöt sain tehtyä jokunen aika sitten,
ihan tätä mökkiä ajatellen.

 Keittiönhylly sai hieman täytettä...
Osa omatekemää:
kaapinpäällä, suppilo, ohje Marian,
ylimmällä hyllyllä avattavat purkit (3kpl) ja reunassa emalivadit (2kpl),
Sekä alin hylly, rautalangasta punottu kori.
 osa saatua/vaihdettua muilta:
Tekijöitä en muista, mutta
 punainen pilkullinen kannu <3,
leipä, sekä leikkuulaudan tavarat.
 ja joukossa tietysti kertynyttä ostotavaraa...


Tämä maustehylly/naulakko on tullut tehtyä jo aikapäiviä sitten...
Nyt vain tei hyllyyn tarvittavat purkit ja purnukat,
sekä pyyhkeet :)
Ne olen näpertänyt Biltemasta ostetuista
VENEEN PAIKKAUS TAPEISTA :D,
Sekä nuo kannet on jotain nappiaihioita...



Tässäpä olen jo taas fiilistellyt tavaroita ja kalusteita paikalleen.
Pöytä on saanut liinan,
tuolit samasta kankaasta pehmusteet.
Pöydällä olevan pelargonin ruukkuineen olen tehnyt itse.
Paperille olevan ihanan ahvenen olen ostanut FB.n kirpparilta Karoliinalta.

Taitaa mummo olla rupeamassa kalasopan keittoon ;)

Liedelle olen tehnyt muutaman maustepurkin muovihelmistä.
Ihanat emaliastiat olen ostanut Jaanalta Pikkuruisesta Puodista,
niinkuin ihanan punaisen liedenkin.
Ainut ostokaluste muuten tässä keittiössä :)
Lieden viereen tein vielä naulakon kauhoille, kapustoille 
ja muilee tykötarpeille...
Vesihän juoksee, kun mummo juoksee :D
Niin vielä kaipaisin puusaavia käyttövedelle,
sekä hellan puut kantokoppineeen puuttuvat...
Puuhaa siis riittää,
mutta mukava fiilistellä välillä ;)

Keittiön nurkkaan tekaisin pikaisesti naulakon.
Naulakkoon valkoisen huivin ja ompelin mummolle naulakkoon myös takin.
Hattu on tullut tehtyä, jo talven aikaan,
mutta vaihtuu varmaan väriltään sopivampaan.

Tässä väliraporttia...
Puuhastelu jatkuu pikkuhiljaa <3

Pojat muuten tykkäävät tästä mökistä :)
Ovista ja ikkunoista on niin kiva kurkistella sisään ja
etsiä ja katsella kaikkia pieniä kivoja juttuja <3

Tehtiin meillä juhannuksen aikaan muutakin...
Vaikka eihän nyt ole vappu :D


Tässä yksi esimerkki <3
Muutamasta tuotoksesta ;)

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!

Minä lomailen,
 vietän laatuaikaa lasten kanssa ja ministelen kun pystyn/ehdin :)
 

4 kommenttia:

  1. Kyllä näyttää kivalta keittiöltä. Mä olen suunnitellut myös tekeväni nuo tuolit Marian ohjeen mukaan, saa nähdä sitten milloin... Pienten kappalaiden sahaaminen ei todellakaan ole ihan lastenleikkiä. Tykkään tuosta sinun punaisesta mökistäsi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Päivi <3
      Nyt muistin peräti sahailla ensin reijät noihin pieniin osiin ja sitten irti kuvion vanerista :D
      Maltti olis valttia ja turha kiire olis hyvä jättää pois :)
      Itse tykkään tehdä tätä :) Vihdoin... Seisoihan mökki odottamassa tyhjänpanttina aika kauan.
      Katsotaan minne saan mahtumaan sitten loputa, kun sen puutarhan haluan tämän ympärille ;)

      Poista
  2. Hienoltahan tuo pöytä ja tuolit näyttävät. Ei taida tuo sahaaminen olla ihan helppoa hommaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Harjoitusta vaatii - kovas,,i että siistiä jälkeä tulisi ja rohkeutta myös.
      Mutta täytyy keksiä lisää kivoja projekteja. :)

      Poista